Het Fonds houdt een register bij dat de volgende gegevens moet bevatten:
- het inschrijvingsnummer, de datum van de laatste inschrijving en de geldigheidsduur van de inschrijving van het voertuig in het repertorium van de voertuigen die gewoonlijk op het Belgisch grondgebied zijn gestald,
- de naam, de eerste voornaam of de benaming van de titularis van de kentekenplaat en het adres van de houder van de kentekenplaat van het voertuig dat gewoonlijk op het Belgisch grondgebied is gestald,
- de aard van het voertuig of van de inschrijving van het voertuig dat gewoonlijk op het Belgisch grondgebied is gestald,
- het merk, het type, het chassisnummer, het controlenummer, het vermogen of de cilinderinhoud van de motor, de maximum toegelaten massa en de datum van de eerste inverkeerstelling van het voertuig, dat gewoonlijk op het Belgisch grondgebied is gestald,
- de nummers van de verzekeringspolissen en de datum waarop de dekking beëindigd wordt,
- de verzekeringsondernemingen die de voertuigen dekken die op Belgisch grondgebied gestald zijn en de schaderegelaars die zij hebben aangesteld,
- de lijst van de voertuigen waarvoor (overeenkomstig artikel 10 van de wet van 21.11.1989) wordt afgeweken van de verplichte verzekering, alsook de naam en het adres van de overheden of de instellingen die zijn belast met de schadevergoeding van de benadeelden,
- de naam en het adres van de in iedere Staat van de Europese Economische Ruimte aangewezen schaderegelaars.
De genoemde gegevens worden gedurende zeven jaar na het verstrijken van de inschrijving van het voertuig of van de verzekeringsovereenkomst worden bewaard. Het Fonds mag gegevens uitwisselen met gelijkaardige buitenlandse informatiecentra.
2° het informeren van benadeelde personen
a. wie kan zich richten tot het Fonds ?
- elke bij een verkeersongeval betrokken persoon, alsmede zijn rechthebbenden,
- iedere natuurlijke of rechtspersoon evenals iedere instelling die of ieder organisme dat beschikt over een wettelijk of conventioneel recht van indeplaatsstelling of over een eigen recht ingevolge dat ongeval,
- gelijkaardige buitenlandse informatiecentra binnen de Europese Economische Ruimte,
- derde buitenlandse informatiecentra (buiten de Europese Economische Ruimte) indien deze centra gebonden zijn door het beroepsgeheim.
b. welke inlichtingen kan het Fonds verstrekken ?
- de naam en het adres van de verzekeringsonderneming,
- het nummer van de verzekeringspolis,
- de naam en het adres van de schaderegelaar van de verzekeringsonderneming in de Lidstaat van de woonplaats van de benadeelde,
- indien de aanvrager aantoont dat hij er rechtmatig belang bij heeft, de naam en het adres van de eigenaar, in voorkomend geval de gebruikelijke bestuurder of de ingeschreven houder van het motorrijtuig,
- indien het gaat om een voertuig voor hetwelk gebruik werd gemaakt van de vrijstelling bedoeld in artikel 10 van de wet van 21.11.1989 of van een gelijkaardige bepaling van het recht van een andere Staat van de Europese Economische Ruimte, de naam en het adres van de overheid of van de instelling die aangeduid werd ter afwikkeling van de ongevallen.
c. voorwaarden :
- het verzoek heeft betrekking op motorrijtuigen die gewoonlijk gestald zijn op het grondgebied van een Staat van de Europese Economische Ruimte,
- het ongeval heeft zich voorgedaan op het grondgebied van een Staat van de Europese Economische Ruimte of van een derde Staat waarvan het nationaal bureau van verzekeraars bij het groene kaartsysteem aangesloten is,
- het verzoek moet aan het Fonds gericht worden binnen een termijn van zeven jaar na het ongeval
d. onderzoeksbevoegdheid
Belgische nummerplaten
identificatie van een verzekeraar aan de hand van een nummerplaat