Elke inkomende vraag of elk inkomend dossier wordt onmiddellijk behandeld.
Wij zijn er ons van bewust dat een gerechtelijke procedure soms tijd en geld vergt. Daarom trachten wij gerechtelijke procedure zo veel mogelijk te voorkomen en te vermijden. Daarom trachten wij waar mogelijk minnelijke oplossingen te bekomen. Daarom adviseren wij onze cliënten eerst m.b.t. de haalbaarheid van hun standpunten en vorderingen. Daarom stellen wij geen enkel actie uit en handelen op elk verzoek onmiddellijk.
- OMVANG Wij zijn geen onpersoonlijk mastodont kantoor. Op ons kantoor is het persoonlijk contact belangrijk en heeft u steeds een persoonlijk aanspreekpunt.
- WACHTEN Wij werken zonder wachtplaats waarbij u dus zelden langer dan 3 minuten zal dienen te wachten alvorens wij u in onze spreekruimtes zullen kunnen ontvangen. Daarom werken wij uitsluitend op afspraak en nemen wij steeds alle nodige tijd voor uw problemen.
|
UW PROBLEEM ONZE ZORG Wij beseffen zeer goed dat conflicten ondermijnend werken ten aanzien van uw persoon, uw gezin of uw onderneming. Precies daarom bestaat onze aanpak er uit dat wij uw problemen overnemen en beheren zodat u verder uw zaak, uw gezin, uw privé-leven kan verder zetten.
|
- HAALBAAR Wij beloven niet het onmogelijke, enkel het haalbare en adviseren u vooraf m.b.t. de opties en de te verwachten resultaten.
homepage
www.elfri.be
meer dan pleiten alleen...
- ADVIES Omdat de remedie soms erger kan zijn dan de kwaal, is voor ons het voorafgaand advies des te belangrijker. Alternatieven, best and worst-case solutions worden steeds besproken.
- WETTELIJK Elke door ons vooropgestelde oplossing past in een strikt wettelijk kader zodat u ook nadien geen verrassingen dient te verwachten.
- DUIDELIJKE BETAALBARE ERELOONAFSPRAKEN Bij de eerste consultatie of bij de opstart van het dossier worden duidelijke ereloon afspraken gemaakt waarbij rekening wordt gehouden pet de behaalde resultaten. Wanneer belangrijke kosten dienen blootgesteld te worden, worden deze met u vooraf besproken waarbij u in de gelegenheid wordt gesteld telkenmale te beslissen of u ze al dan niet blootstelt na uitvoerig advies over het nut van deze kosten.
- HOE WERKEN WIJ MET WELKE STAPPEN KUNNEN WIJ U HELPEN ?
Samengevat :
wij consulteren;
wij parafraseren;
wij adviseren;
wij verwijzen naar nodig;
wij negotiëren;
wij handelen pro actief;
wij procureren,
wij beheren;
wij redigeren;
wij procederen;
wij verdedigen;
wij bemiddelen;
wij volgen het executeren op.
EEN ADVOCAAT LUISTERT EN BEGRIJPT
Als advocatenkantoor verlenen wij grote aandacht aan het luisterend oor. Een consultatie neemt gemiddeld een uur in beslag. Van deze tijd maken wij gebruik om het probleem van de cliënt zo duidelijk mogelijk te begrijpen. Na het verhaal van de cliënt trachten wij door middel van gerichte vragen het probleem te schematiseren, waarna wij bij de cliënt bevragen of wij het probleem alsdan juist geschetst hebben (parafraseren). Bij deze consultatie wordt het probleem geplaatst in zijn ruime context zodat niet alleen het gelijk maar ook het geluk centraal wordt gesteld. Door de verruiming van de context kunnen wij vaak een betere benadering vooropstellen.
Naast verruiming wordt ook de vernauwing van de essentie gehanteerd. Zonder evenwel tot simplificatie over te gaan.
EEN ADVOCAAT ADVISEERT
Als advocatenkantoor zijn wij "de eerste rechter". Aldus zal tijdens ons advies de reële slaagkans van de vooropgestelde benadering worden uitgelegd. Onhaalbare of onrealiseerbare oplossingen worden daarom reeds van bij de aanvang door ons afgewezen, waarbij weliswaar onmiddellijk gezocht wordt naar alternatieven. Door deze benadering kan kostenbesparend worden gewerkt. Een negatief advies tot procedure kan ook schriftelijk worden verleend, zodat cliënt in de gelegenheid verkeert om een tweede opinie te vragen.
Een eerste consultatie kan zich ook beperken tot een eerste verkennend gesprek en advies. Aldus behoudt de cliënt steeds de mogelijkheid om na een eerste consult te beslissen of al dan niet een dossier wordt geopend. Als advocatenkantoor achten wij het onze plicht om de meest ingewikkelde juridische problemen aan een cliënt uit te leggen in een begrijpelijke mensentaal. Hierbij achtten wij het belangrijk dat de cliënt in elke fase van de procedure exact begrijpt wat er met zijn zaak gebeurt.
EEN ADVOCAAT IS PRO ACTIEF
Als advocatenkantoor treden wij niet enkel reactief (dit is op de feiten) maar trachten wij ook voorkomend (pro actief) op te treden. Door het verschaffen van degelijke adviezen kunnen aldus conflicten en zelf processen worden vermeden.
PROCURARE ET ADVOCARE
Een advocaat is de procureur van zijn cliënt. Een procureur is een vertegenwoordiger. De procureur des konings is aldus de vertegenwoordiger van de koning, waaronder begrepen wordt de vertegenwoordiger van het openbare gezag. Een advocaat is de vertegenwoordiger van zijn cliënt. Een advocaat vertegenwoordigt zijn cliënt voor de rechtbank. Aldus zal in heel wat gevallen de aanwezigheid van een cliënt voor de rechtbank niet nodig zijn door deze vertegenwoordiging. Een advocaat kan ook zijn cliënt buiten het gerecht vertegenwoordigen. In dit geval is veelal een bijzonder mandaat (een geschrift waarin de vertegenwoordigingsbevoegdheid wordt vastgelegd) noodzakelijk. De precieze omvang van dit mandaat wordt dan in de geschrift in overleg met de cliënt bepaald.
Een advocaat houdt ook rekening met de "mens" en de onderneming. Vandaar de term : "advo-cair". Een advocaat heeft mensenkennis en zakenkennis. Door jarenlange ervaring en honderden of duizenden procedures heeft hij niet alleen juridische kennis opgedaan maar ook de waardigheid van het luisterend en begrijpend oor. Goed nieuws en slecht nieuws wordt derhalve niet alleen onmiddellijk maar ook met begrip en respect gebracht. Aanwezigheid, begrip en ondersteuning worden daarom door ons op een professionele wijze gebracht.
EEN ADVOCAAT REIKT EEN OPLOSSING AAN OF MINSTENS EEN WEG TOT OPLOSSING
Deze oplossing kan o.m. zijn :
berusting;
de opstelling van een contract;
een bemiddeling;
een onderhandeling;
een ingebrekestelling;
het instellen van een procedure;
een degelijke verdediging;
een procedurele aanval;
het instellen van een strafklacht;
de bijstand allerhande
DE EXECUTIE
Een vonnis bekomen is één zaak. Het uitvoeren een andere. Als advocatenkantoor blijven wij u begeleiden tot de uitvoering van het vonnis. Zo onderhouden wij de nodige contacten met de gerechtsdeurwaarder teneinde er op toe te zien dat een door u bekomen vonnis ook daadwerkelijk door de tegenpartij wordt uitgevoerd.
Wanneer u daarentegen geconfronteerd wordt met een uitvoering van een tegenpartij, verzorgen wij de verdediging bij deze uitvoering zodat ook uw rechten bij deze uitvoering gewaarborgd blijven.
persbericht pleidooi Advocaat Elfri De Neve Hof van Assisen Brugge
Grotere kaart weergeven